Ota yhteyttä

Rantalainen on yksi Pohjoismaiden johtavista talous- ja palkkahallintopalveluiden tarjoajista. Yksi Rantalaisen tavoitteista on kiihdyttää talous- ja palkkahallinnon sekä asiantuntijapalveluiden digitaalista murrosta ja yhteistyö Taxxa AI:n kanssa edistää tavoitteen saavuttamista. Tällä hetkellä Taxxa AI:n tekoälytyökalu on laajalti Rantalaisen henkilöstön käytössä ja osa monen asiantuntijan päivittäistä työtä. Taxxa AI on myös otettu laajalti käyttöön Ruotsissa Win Win Ekonomilla ja Klara Consultingilla, jotka kuuluvat myös Rantalaisen emoyhtiö RAN Groupiin.

Taxxa AI on Pohjoismaiden johtava tekoälyalusta taloushallinnon ja tilintarkastuksen ammattilaisille. Taxxa AI on B2B-verkkopalvelu, joka automatisoi paljon tietoa sisältäviä tehtäviä, kuten tiedonhakua, lähteiden löytämistä, asiakirjojen luonnostelua ja compliance-tarkastuksia, toisin sanoen töitä, jotka ovat perinteisesti vaatineet useita tunteja manuaalista työtä. Työkalulla on tällä hetkellä yli 3 000 käyttäjää yli 250 yrityksessä kuudessa eri maassa.

“Yhteistyömme Rantalaisen kanssa on vauhdittanut sekä tuotekehitystämme että kykyämme keskittyä työnkulkujen automatisointiin tavalla, joka aidosti tukee ammattilaisia ja hyödyttää heidän asiakkaitaan. Teknologiastartupina tuotamme tuhansia tuoteideoita, mutta suora pääsy Rantalaisen asiantuntijoiden näkemyksiin ja käytännön kokemukseen varmistaa, että rakennamme sitä, millä on oikeasti merkitystä,” sanoo Francois Roux, Taxxa AI:n toimitusjohtaja ja yksi perustajista.

“Rantalaisella uskomme, että teknologian tulisi vahvistaa ihmisen ammattitaitoa – ei korvata sitä. Taxxa.ai:n avulla rakennamme tulevaisuutta, jossa tekoäly on luonteva osa asiantuntijatyötä vapauttaen aikaa, vahvistaen luottamusta ja lisäten kapasiteettia sekä työntekijöillemme että asiakkaillemme,” sanoo Rantalaisen Kehitysjohtaja Toni Hovinen.

Rantalaisella Taxxa AI:n käyttöön kannustetaan vahvasti ja moni asiantuntijoista käyttää sitä päivittäin. Alla on muutamia esimerkkejä, miten Rantalaisen eri asiantuntijat hyödyntävät Taxxa AI:ta päivittäisessä työssään ja mitkä heidän mielestään ovat työkalun suurimpia hyötyjä.

Tietojen varmennus

Taxxa AI on erinomainen työkalu tiedon hakemiseen ja varmennukseen.

”Suurin hyöty minulle on ollut Taxxan käyttö asiakysymyksissä – se on auttanut ymmärtämään tiettyjä sääntöjä paremmin. Taxxasta on helppoa ja nopeaa saada vastauksia. Olen varma, että teen työni nyt paremmin kuin ennen, kun minulla on mahdollisuus tarkistaa asioita Taxxa.ai:n avulla – vaikka kysyn edelleen neuvoa myös kollegoilta.” – taloushallinnon asiantuntija

Tietolähde ja tuplatarkastaja

Taxxa AI:n avulla käyttäjät pääsevät helposti käsiksi luotettaviin ja relevantteihin tietolähteisiin.

”Pääasiassa olen käyttänyt Taxxaa tiedon nopeaan etsimiseen. Sen avulla pystyn paikantamaan nopeasti oleelliset lähteet Taxxan tietokannasta ja hyödyntämään niitä työssäni. Esimerkiksi ALV-kysymyksissä ja muissa kirjanpitokysymyksissä se on ollut todella hyödyllinen. Lisäksi olen käyttänyt sitä sopimusten tulkintaan ja sen pohjalta kirjanpitokäsittelyihin.” – Advisor, International affairs

Taxxa AI:ta voi käyttää myös avustajana, joka tarkistaa tehdyn työn ja joka voi vähentää virheitä.

”Taxxan avulla voi tarkistaa asioita, joista on vähän epävarma. Tieto tulee luotettavista lähteistä ja se näyttää mistä se on hakenut tiedon, jotta voi tarvittaessa tarkistaa sen itse tai lukea lisää. Lisäksi sen avulla voi vähentää turhia virheitä, kun voi tarkistuttaa tekemänsä työn Taxxalla, se toimii kuin toisena silmäparina. Taxxa nopeuttaa ja helpottaa työtäni sekä kollegoideni ja esihenkilöni työtä, kun minun ei tarvitse kysellä heiltä niin paljoa.” – taloushallinnon asiantuntija

Opettaa tekoälytyökalujen käyttöä

Taxxa AI on helppokäyttöinen ja se opettaa tekoälytyökalujen käyttöä ja promptausta.

”Taxxan avulla aikaa on säästynyt tietoja hakiessa. Samalla olen oppinut tekoälyyn perustuvan avustajan kanssa keskustelusta. Käytön aloittaminen oli helppoa, vaikka aikaisemmin en ole ollutkaan, ainakaan tietoisesti, mikään aktiivinen tekoälyavustajan käyttäjä. Käyttöönoton vinkeistä ja Taxxan webinaarista on ollut apua, jotta Taxxaa on voinut käyttää mahdollisimman tehokkaasti.” – palkkahallinnon harjoittelija

Apu asiakasviestien laatimiseen ja eri kielillä viestimiseen

Yksi Taxxa AI:n käytännöllisistä ominaisuuksista on mahdollisuus laatia vastauspohjia asiakasviestintää varten suomeksi ja muilla kielillä.

”Käytän Taxxaa mm. tukena kirjoittaessani vastauksia asiakkaille. Kopioin asiakkaan kysymyksen Taxxaan ja kysyn mitä asiakkaalle kannattaisi vastata. Saan Taxxalta vastausehdotuksen, jonka sitten muokkaan sopivaksi. Tämä on hyvä toiminto, jos on vaikea keksiä miten vastata asiakkaalle selvästi. Minun välillä vaikea saada tekstiä paperille ja suomi ei ole äidinkieleni, joten tästä on iso apu. Taxxaan voi kirjoittaa kysymyksiä myös ruotsiksi ja englanniksi. Minulla on paljon kansainvälisiä asiakkaita ja Taxxan avulla voin kirjoittaa kysymyksen vaikka ruotsiksi ja saada asiakkaalle vastauksen englanniksi.” – taloushallinnon asiantuntija