Rantalainen järjestää webinaarin, jossa käsitellään ajankohtaisia taide- ja kulttuuritoimialan taloushallinnossa huomioitavia asioita.

Webinaarissa keskiviikkona 9.9.2020 klo 13.00 – 14.00  käytiin läpi ajankohtaiskatsaus taide- ja kulttuuritoimialalla huomioon otettavista taloushallinnon aiheista. Webinaarissa käsiteltiin mm. avustusten ehdoissa olevat erot, raportoinnin merkitys tukiprosesseissa sekä tutustuttiin tarkemmin työsuhde-etuihin palkanlaskennan näkökulmasta.

Asiantuntijoina webinaarissa toimivat Rantalaisen Mari Pertamo, kulttuuritiimin talouspäällikkö sekä Rantalaisen Pirita Lamberg, palkanlaskennan- ja HR-palveluiden liiketoimintajohtaja.

Webinaarissa opit: 

Taide- ja kulttuuritoimialan näkökulmasta:
  • Raportoinnin merkityksestä tukiprosesseissa
  • Avustusten ehdoissa olevista eroista
  • Keskeneräisten projektien tilinpäätöskäsittelyä
  • Tuotto- ja kuluerien EVL- ja ALV-käsittelyä
  • Työsuhde-eduista palkanlaskennassa

Asiantuntija-esittely:

Mari Pertamo, talouspäällikkö, KTM ja KLT, Mari koordinoi talous- ja henkilöstöhallinnon palveluja tarjoavan Rantalainen-konsernin kulttuuritiimiä, jonka asiakkaina on kymmeniä elokuvayhtiöitä ja muita kulttuurialan organisaatioita. Hän on työskennellyt 14-vuotisesta tilitoimistourastaan elokuvayhtiöiden parissa jo yli vuosikymmenen ajan.

Pirita Lamberg, PHT, toimii Rantalaisella palkanlaskenta- ja HR-palveluiden liiketoimintajohtajana. Piritalla on pitkä työkokemus palkka- ja taloushallinnon parissa ja laaja-alaista kokemusta palkkahallinnon erityiskysymyksistä.

Katso tallenne