Sähköinen taloushallinto

Meillä on ilo palvella asiakkaitamme moderneilla ratkaisuilla. Olet sitten vaihtamassa tilitoimistoa tai sähköistämässä taloushallinnon toimintatapoja, kartoitamme alkutilanteesi ja annamme ehdotelman sopivasta ratkaisusta. Sähköinen taloushallinto yhteistyössä ammattitaitoisen kumppanin kanssa mahdollistaa taloudellisen informaation käsittelyn joustavasti ja oikeaan aikaan.

Sähköisen taloushallinnon hyödyt

1. Sähköisyys tuo tehokkuutta talousprosessiin

Myyntilaskujen lähetykseen ei tarvita erillisiä laskutusohjelmia, vaan laskutus tehdään samasta järjestelmästä osana koko taloushallintoa. Ostolaskujen kierrätys on vaivatonta ja kuukauden lopulla ei tositteita tarvitse toimittaa tilitoimistoon.

2. Aikaa ja rahaa säästyy

Aikaa säästyy, koska sitä ei kulu esimerkiksi kuittien ja tositteiden mapittamiseen tai toimittamiseen tilitoimistoon. Kun osto- ja myyntilaskut ohjataan verkkolaskuina kirjanpito-ohjelmaan, kulkevat ne kirjepostia nopeammin vastaanottajalle. Lisäksi vastaanottaja välttää useimmat toimisto- ja laskutuslisät.

3. Sähköinen taloushallinto on paikasta ja ajasta riippumatonta

Moderneja kirjanpito-ohjelmia voi käyttää internetselaimella tai mobiilisti. Tämä mahdollistaa mm. ostolaskujen maksamisen ja myyntilaskujen lähettämisen mökiltä tai ulkomailta käsin.

4. Taloudellinen informaatio on pilvipalvelussa aina saatavilla ja reaaliaikaista

Kun kirjanpidon ja palkanlaskennan tositteet säilytetään pilvipalvelussa, voi niitä selailla milloin tahansa. Mikäli asiakkaasi kysyy myyntilaskun kopiota, löydät sen helposti omasta kirjanpito-ohjelmasta juuri siinä hetkessä. Reaaliaikainen taloudellinen tieto on päätöksenteon perusta liiketoiminnassa.

5. Yhteistyö tilitoimiston kanssa syvenee

Sähköisen taloushallinnon myötä yhteistyö tilitoimiston kanssa syvenee, sillä asiakas ja tilitoimisto näkevät ohjelmasta samat asiat.

Siirtyminen sähköiseen taloushallintoon

Sovellusiantuntijamme ja asiakkuuspäällikkömme neuvovat objektiivisesti sopivan ohjelmiston valinnassa. Olemme ohjelmistoriippumaton tilitoimisto ja hyödynnämme myös asiakkaidemme käyttämiä taloushallinnon ja toiminnanohjauksen järjestelmiä. Meille tuttuja kirjanpito- ja toiminnanohjausjärjestelmiä ovat muun muassa:

  • Visma Fivaldi
  • Visma Netvisor
  • Procountor
  • Lemonsoft
  • L7
  • Movenium
  • NetSuite
  • Sonet Premium
  • Microsoft Dynamics AX
  • Microsoft Dynamics NAV

Siirtyminen sähköiseen taloushallintoon tapahtuu valitun kuukauden vaihteesta. Siirto suunnitellaan yhdessä asiakkaan kanssa, minkä jälkeen sähköiset palvelut avataan. Myyntilaskutuksen voi aloittaa heti, kun verkkolaskuosoitteet ovat käytössä. Asiakas-, tuote-, henkilöstö- ja toimittajatiedot voidaan tuoda järjestelmästä toiseen. Ostolaskut ohjataan valittuun järjestelmään ja maksetaan sieltä. Tuloslaskelma ja tase ovat heti seurattavissa järjestelmästä.

Siirtyminen sähköiseen taloushallintoon voidaan tehdä myös tilikauden aikana. Kesken tilikauden tapahtuvissa siirroissa taloushallinnon järjestelmään tuodaan kumulatiiviset tiedot kuukausitasolla. Päättyneen tilikauden saldot tuodaan ohjelmaan tilinpäätöksen valmistuttua. Avustamme sekä uuden järjestelmän käyttöönotossa että sen jalkauttamisessa organisaatioon kouluttamalla henkilöstön.

Ajallisesti prosessien sähköistämiseen ja siirtoon kuluu noin 1-3 kuukautta. Viimeistään tässä ajassa ohjelmisto tulee tutuksi ja hyödyt alkavat konkretisoitua liiketoiminnassa. Yksin ei ketään jätetä siirrossa, vaan tarvittava määrä tukea ja koulutusta tarjotaan kädestä pitäen.

Sähköisen taloushallinnon kustannukset

Sähköisyys tekee taloushallinnosta mitattavampaa verrattuna perinteiseen paperimalliin, jossa tositteiden tallennus tapahtuu tulosteilta. Sähköisen taloushallinnon myötä tallennukseen käytetystä ajasta säästyy suuri osa automaation avulla. Lopullinen ohjelmistokustannus riippuu valitusta ohjelmistosta, sen laajuudesta ja käyttötarpeesta.

Ohjelmistojen hinnoittelumalleja on erilaisia, ja sopivaa ohjelmistoa valittaessa kannattaakin edetä tarve edellä. Meillä Rantalaisella on näkemystä ohjelmistojen sopivuudesta eri toimialoille ja kerromme mielellämme toteutetuista ratkaisuista sekä ohjelmistojen hinnoittelusta lisää.

Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Tyytyväisiä asiakkaitamme

Lahden Ovi Oy

Lahden Ovi Oy on vuonna 1993 perustettu yritys, joka valmistaa erikoismittaisia ulko- ja sisäovia sekä lasiväliseiniä. Yritys siirtyi sähköiseen taloushallintoon vuonna 2016. Toimitusjohtaja Markku Juvosen ennakkoluulot karisivat nopeasti, eikä hän haluaisi enää luopua siitä.

 

Lue lisää

Betonipumppaus Raunio & Roine Oy

Betonipumppaus Raunio & Roine Oy on orimattilalainen valmisbetonin pumppaukseen erikoistunut yritys. Yrityksen omistaja Tapani Roine epäili sähköistä taloushallintoa aluksi, mutta ihmetteli myöhemmin, miksi ei siirtynyt pois mappikirjanpidosta jo aiemmin.

 

Lue lisää

CardPlus Oy

CardPlus Oy on vuonna 2009 perustettu täysin kotimainen tunnistautumisen ratkaisuita tuottava yritys. Yrityksen palveluvalikoimaan kuuluvat mm. jäsenkortit, kanta-asiakaskortit ja henkilökortit. CardPlus Oy valitsi sähköisen taloushallinnon ohjelmistoksi Visma Netvisorin.

 

Lue lisää