Kirjoittaja Rantalainen

Järkiliitto yrityskauppa kampanja

Rantalainen Yhtiöt lanseerasi keväällä yritysostokampanjan, jolla se haluaa rohkaista myös muita yrityksiä kasvamaan yritysostoin ja parantaa yrityskaupan tunnettuutta keinona turvata yritystoimintaa ja työllisyyttä.

Rantalaisen integraatio- ja muutosjohtaja Kimmo Martikainen sanoo, että yrityskauppa on paitsi hyvä keino kasvattaa liiketoimintaa myös luopujalle hyvä tapa turvata liiketoiminnan jatkuvuus ja työllisyys.

Hänen mukaansa yritysostoja tehdään silti paljon sammutetuin lyhdyin ja varsinkin myyjillä yrityskauppaan liittyy usein turhaa salamyhkäisyyttä, että enhän minä voi yritystäni myydä.

Omassa huumorilla höystetyssä kampanjassaan Rantalainen hakee seuranhakuilmoituksilla kumppaneita, joiden kanssa se voisi solmia järkiliiton.

– Osa yrittäjistä pitää liiketoimintaansa liian pienenä myytäväksi. Tämän harhakäsityksen poistamiseksi halusimme kertoa, että olemme kiinnostuneita kaikenkokoisista tilitoimistoista, Martikainen sanoo.

Liiketoiminnasta luopumisen lisäksi Rantalainen tarjoaa yrittäjille myös mahdollisuuden ryhtyä sen kumppaniksi. Tällöin Rantalainen ostaa enemmistön liiketoiminnasta ja kumppani saa Rantalaisen konseptin organisaation ja digitalisaation kehittämiseen.

Martikaisen mukaan yrityskaupoissa on tällä hetkellä enemmän myytävää kuin ostajia. Tilitoimistot ovat kuitenkin niin kysyttyjä, etteivät ne jää yleensä myymättä, jos hinta on kohdallaan.

Lisätietoja kampanjasta: www.rantalainen.fi/jarkiliitto

4.9.2017 julkaistun TILIPOSTI & Palkka 2/2017 -lehden artikkeli. Lue koko lehti tästä. Tilaa myös Rantalaisen uutiskirje tästä.