Tulevaisuus on tiedossa

Rantalaisen uuden asiakaslupauksen julkistustilaisuus 30.11.2020

Rantalaisen uusi asiakaslupaus Tulevaisuus on tiedossa julkistettiin henkilöstöllemme suorana lähetyksenä Stremian studiolta Helsingistä. Julkistustilaisuudessa esiteltiin matka uuteen asiakaslupaukseen, uusi visuaalinen ilme sekä järjestettiin paneelikeskustelu siitä, mitä uusi asiakaslupaus tarkoittaa asiakkaillemme sekä henkilöstöstöllemme. Vierailevana puhujana oli Tuplaamo Oy:n Pasi Rautio.

Kompassi osoittamaan oikean suunnan

Tilaisuus käynnistettiin toimitusjohtaja Jukka Rosenbergin haastattelulla. Tilaisuuden juontanut M&A-johtaja Kimmo Martikainen keskusteli Rosenbergin kanssa Rantalaisen suoriutumisesta poikkeustilanteen aikana, markkinatilanteen muutoksesta alallamme sekä uuden asiakaslupauksen merkityksestä toiminnassamme. Lisäksi Rosenberg kiitti henkilöstöä erinomaisesta suoriutumisesta kaikille vaikeana aikana.

“Siirtyminen etätyöskentelyyn on sujunut kauttaaltaan hyvin ja olemme henkilöstömme ansiosta pystyneet pitämään asiakaspalvelun korkealla tasolla. Alallamme tapahtuva markkinan muutos korostaa työtehtävissämme oma-aloitteisuutta, aktiivisuutta sekä asiakasyritystemme lukujen tulkintaa. Tehtävänämme on jalostaa tietoa asiakkaidemme toiminnan hyväksi. Uusi asiakaslupauksemme Tulevaisuus on tiedossa toimii kompassina ohjaamaan toimintaamme oikeaan suuntaan.” Rosenberg kiteytti.

Jukka Rosenberg

Matka asiakaslupaukseen

Markkinointipäällikkö Sami Kelkka kuvasi matkan, joka uuteen asiakaslupaukseen on johtanut. Projekti käynnistettiin bränditutkimuksella, joka vahvisti brändissämme korostuvan arvokkaat asiat, luotettavuus ja laatu. Asiakaslupaus on kiteytys uudesta brändistrategiasta. Rantalaista kehitetään isolla ambitiotasolla ja brändistrategiatyön kautta pystyttiin terävöittämään palvelutason tavoitteita. Uusi suunta ja lupaus on syntynyt asiakkaiden tarpeiden ymmärtämisen kautta. Asiakkaat kokevat tarvitsevansa infotulvan kasvaessa yhä enemmän apua olennaisen löytämiseen ja lukujen ymmärtämiseen, senhän me asiantuntijoina osaamme. Ennen valintaa asiakaslupausta testattiin asiakkailla ja henkilöstöllä. Tutkimustulokset osoittivat Tulevaisuus on tiedossa -lupauksen resonoivan hienosti asiakkailla ja antavan selkeästi toiminnan suuntaa henkilöstölle.

Lue lisää Samin blogista Tulevaisuus on tiedossa.

Kimmo Martikainen ja Sami Kelkka

Paneelikeskustelu: Asiakaslupaus toteutetaan yhdessä

Suorassa lähetyksessä järjestettyyn paneelikeskusteluun asiakaslupauksesta ja sen merkityksestä käytännön työhön osallistui Rantalaiselta kirjanpitäjä Tarja Laakkonen, palkanlaskija Minna-Maria Alestalo, asiakkuuspäällikkö Taru Turunen sekä talouspäällikkö Nicolas Tammelin.

Panelistit tiivistivät asiakaslupaukseen Tulevaisuus on tiedossa kiteytyvän olemassa olevan laajan tiedon hyödyntämisen, oma-aloitteisuuden sekä keskustelun tärkeyden. Ohjelmistojen ja raportointityökalujen mahdollistama data toimii tukena sille, että asiakkaiden kanssa voidaan suunnitella ja käydä keskustelua tulevasta sekä hahmotella erilaisia skenaarioita ratkaisujen tueksi. Panelistit olivat myös yhtä mieltä, että asiakaslupaus toteutetaan arjessa yhdessä tiiminä.

Tarja Laakkonen, Minna-Maria Alestalo, Nicolas Tammelin ja Taru Turunen

Mitä asiakkaat meiltä odottavat?

Vierailevana puhujana tilaisuudessa toimi Tuplaamo Oy:n Pasi Rautio. Rautiolla on mittava kokemus yrittäjien kanssa toimimisesta laajojen koulutuskiertueidensa kautta. Kiertueilla hän on ollut kouluttamassa useita tuhansia eri alan yrittäjiä. Rautio käsitteli puheenvuorossaan asiakkaiden odotuksia tuotteille tai palveluille. Yrittäjät tarvitsevat tietoa siitä, mitä on tulossa ja millaisia mahdollisia riskejä tulevaisuudesta tulisi toiminnassa huomioida jo nyt.

“Ihminen ei osta yritykseltä pelkkää tuotetta tai palvelua. Hän ostaa suhteita, tarinoita ja taikuutta. Taikuudella tarkoitan sitä, että yritys tai työntekijä pystyy mukautumaan asiakkaidensa tarpeisiin ja tekemään pienetkin asiat asiakasta parhaiten palvelevalla tavalla. Yrittäjä on usein myös aika yksin ja taloushallinnon kumppani voi olla ainoa, jonka kanssa yrityksen tilanteesta voi keskustella ja saada neuvoja siihen miten tulevaisuudessa tulisi toimia.”