Ammattiliitto Pro ry ja Toimihenkilöliitto Erto ry ovat ilmoittaneet lakosta taloushallintoalalle 27.2.-4.3. väliseksi ajaksi. Tämän lisäksi Pro ja Erto ovat jo aiemmin asettaneet liukumakiellon koko taloushallintoalalle. Ilmoitettu lakko peruuntuu, jos osapuolet pääsevät sopimukseen ennen lakon alkamista. Toteutuessaan lakko koskee laajamittaisesti useita taloushallintoalan yrityksiä, myös Rantalaista.

Toteutuessaan lakko voi vaikuttaa Rantalaisen kykyyn tuottaa asiakkaidemme taloushallintopalveluita häiriöttä. Olemme ryhtyneet organisoimaan toimintaamme siten, että työtaistelutoimenpiteiden vaikutus palvelutuotantoomme voitaisiin minimoida.

Asiakkaana voitte ennaltaehkäistä työtaistelutoimenpiteiden vaikutusta omaan taloushallintoonne toimittamalla kirjanpidon, palkanlaskennan ja tilinpäätösten tekemisessä tarvittavat tiedot ja materiaalit hyvissä ajoin. Oma asiakasvastaavanne opastaa ja auttaa teitä kaikissa aineistojen toimittamiseen ja aikatauluihin liittyvissä kysymyksissä.

Työtaistelu on laillinen ja Rantalainen kunnioittaa työntekijöidensä mahdollista päätöstä osallistua lakkoon. Lakko on käyttämiemme alan yleisten sopimusehtojen TAL2018 ja Rantalaisen sopimusehtojen tarkoittama ylivoimainen este. Rantalainen jatkaa toimintaansa mahdollisen lakon aikana normaalisti ja pyrimme täyttämään sopimusvelvoitteemme parhaan kykymme mukaan. Mikäli lakko toteutuu ilmoitetussa aikataulussa, suoritetaan lakon vuoksi mahdollisesti siirtyvät ei-kriittiset palvelutehtävät lakon jälkeen maaliskuun aikana.

Pahoittelemme Pron ja Erton työtaistelutoimenpiteistä mahdollisesti aiheutuvaa häiriötä. Seuraamme työtaistelutoimenpiteiden etenemistä ja vaikutusta tarkasti. Tiedotamme mahdollisista muutoksista tai lakonuhan poistumisesta asiakkaitamme viipymättä.